Home»Bulgaristan»YENİ YILDA ASGARİ ÜCRET 510 LEVA OLDU, EMEKLİLİK YAŞI YÜKSELDİ

YENİ YILDA ASGARİ ÜCRET 510 LEVA OLDU, EMEKLİLİK YAŞI YÜKSELDİ

1 Ocak’tan itibaren Bulgaristan’da asgari ücretlerde güncelleme yapıldı. Emeklilik yaşı yükseldi, öğretmenlerin ve askerlerin alacakları ücretlerde güncelleme yapıldı.

Bügünden itibaren Bulgaristan’da her çalışanın alması gereken asgari ücret 510 leva olarak belirlendi. Ayrıca yeni yıldan itibaren sigortalara yüzde 1 artış gerçekleşti. Emekli olmak isteyen bayanlarda 61,2 yaşını doldurmuş olmaları gerekirken 35,6 yıl çalışma süresi olması istenecek. Erkeklerde ise 64,1 yaşını doldurmuş olmaları gerekirken 38,6 yıl çalışma süreleri olması aranacak.

Doğum izni kullanan annelerin ikinci yılında alacakları ücret 380 levaya yükseldi. Özürlü vatandaşlara yapılacak ekstra yardımlar da güncellenmiş oldu.

Yeni yıl değişikliklerinden işsizlerde yararlanacak. İşsizlerede günlük öngörülen ücret 7,20 leva dan 9 levaya yükselmiş oldu. Ayrıca işsizler için öngörülen günlük en yüksek ücret 74,20 leva olarak tespit edildi.

BİZİ DESTEKLEYİN

UYARI: Yayınlanan haber, yazı ve fotoğrafların tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilse dahi haber, yazı ve fotoğraflar özel izin alınmadan kullanılamaz.

BİZİ FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİNİZ. TIKLA VE TAKİP ET